Dialog Design DialogDesign ved Rolf Molich English English Dansk Dansk
DialogDesign, Skovkrogen 3, 3660 Stenløse, Denmark, dialogdesign@dialogdesign.dk, +45 4717 1731
Om brugervenlighed Aktuelt Bøger Om DialogDesign
Test af brugervenlighed Ekspertvurdering Måling (TPI) Design Standarder Foredrag og kurser Kvalitet Priser

Kvalitet

DialogDesign lægger stor vægt på kvalitet i sit brugervenlighedsarbejde.

Her er hvad vi mener med kvalitet:

·       Erfaring

Enhver kan kalde sig "ekspert i brugervenlighed". Hos DialogDesign udføres alt konsulentarbejde af Rolf Molich personligt. Rolf Molich har arbejdet med brugervenlighed siden 1984. Han har skrevet den mest solgte danske bog på området, Brugervenligt webdesign. Bogen er solgt i ca. 30.000 eksemplarer, og roses ofte for sin brugervenlighed. Bogen er oversat til svensk og engelsk.

Køb eller lån bogen og vurder selv om vores opfattelse af kvalitet og god formidling svarer til din.

·       Anerkendt ekspertise

Rolf Molich er den eneste dansker, der jævnligt deltager som betalt foredragsholder på store internationale konferencer om brugervenlighed arrangeret af ACM, Nielsen Norman Group (ledet af den dansk-amerikanske web-guru Jakob Nielsen), UIE og Interact.

·       Nyttige og brugervenlige forbedingsforslag

Rolf Molichs store erfaring viser sig i forbedringsforslagene. Mange kan gennemføre et interview, en observation eller en vurdering af brugervenlighed, men knap så mange kan sætte fingeren præcis på det ømme punkt og foreslå velgennemprøvede, effektive forbedringsforslag.

·       Sælge resultater

DialogDesigns test af brugervenlighed inkluderer et konsensusmøde, som er særdeles velegnet til at ”sælge” testresultaterne til kolleger.

·       Brugervenlige rapporter

DialogDesigns testrapport anvender et standardiseret, brugervenligt format som er afprøvet gennem snesevis af test.

·       Overholder standarder

DialogDesign følger de danske standardregler for test af brugervenlighed. Vi anvender kun anerkendte metoder og de-facto standarder - aldrig hjemmestrikkede voodoo-metoder.





Produkter og Uprodukter

Et imponerende dørskilt, flotte firmalokaler eller masser af ansatte er ikke nogen garanti for kvalitet i brugervenlighedsarbejde.

Enhver kan kalde sig "Ekspert i brugervenlighed".

Bed altid om en konkret forklaring på, hvad din leverandør forstår ved  "ekspert" og "kvalitet".

Her er to tips om hvordan du sikrer dig at din kommende leverandørs opfattelse af kvalitet svarer til din:

·      Bed om et eksempel på en testrapport.

·      Se på leverandørens eget websted. Er det nyttigt og brugbart?

DialogDesigns internationalt anerkendte CUE-undersøgelser viser desværre at manglende kvalitet i brugervenligheds-arbejde er et udbredt problem og let fører til misvisende resultater.

 



Hjem    Om brugervenlighed    Produkter    Aktuelt    Bøger    Om DialogDesign