Dialog Design DialogDesign ved Rolf Molich English English Dansk Dansk
DialogDesign, Skovkrogen 3, 3660 Stenløse, Denmark, dialogdesign@dialogdesign.dk, +45 4717 1731
Om brugervenlighed Produkter Aktuelt Bøger
Kundeliste og cases Om Rolf Molich

Kundeliste og cases

En række af DialogDesigns kunder har givet tilladelse til at DialogDesign må offentliggøre deres navne på dette websted. DialogDesign behandler altid kundeforhold fortroligt, medmindre andet aftales.

 

Kundeliste 2007, uddrag

  • Telmore: Test af brugervenlighed.

  • Nordea Liv og Pension: Test af brugervenlighed.

  • Nordea: Undervisning i brugervenligt design.

  • I K E A: Test af brugervenlighed

  • Gerry McGovern Partnership (CustomerCarewords.com): Task målinger. Udarbejdelse af metode og gennemførelse af målinger for Tetra Pak.

  • YouSee (TDC Kabel TV): Rådgivning vedrørende usability og udarbejdelse af GUI standard.

 

Kundeliste 2006, uddrag

  • H:S (Hovedstadens Sygehusfællesskab): Opfølgning på GUI standard og standard for hjælp til elektronisk patientjournal. Opfølgning på krav til brugervenlighed.

  • KAS (Københavns Amts Sygehusvæsen): Opfølgning på GUI standard og standard for hjælp til elektronisk patientjournal. Træning i test af brugervenlighed.

  • Oticon: Test af brugervenlighed.

  • Nordea: Udarbejdelse af GUI standard. Undervisning i brugervenligt design.

  • Home: Ekspertvurdering af websted.

  • Rejseplanen: Udarbejdelse af detaljerede forbedringsforslag efter en test af brugervenlighed, som blev udført af et andet firma.

 

Kundeliste 2005, uddrag

  • H:S (Hovedstadens Sygehusfællesskab): Opfølgning på GUI standard og standard for hjælp til elektronisk patientjournal. Opfølgning på krav til brugervenlighed.

  • KAS (Københavns Amts Sygehusvæsen): Opfølgning på GUI standard og standard for hjælp til elektronisk patientjournal.

  • Microsoft Business Solutions: Test af brugervenlighed.

  • Den Blå Avis: Test af brugervenlighed.

 

Kundeliste 2004, uddrag

  • I K E A: Test af brugervenlighed af I K E A websteder flere steder i Europa.

  • H:S (Hovedstadens Sygehusfællesskab): Udarbejdelse af GUI standard og standard for hjælp til elektronisk patientjournal. Opfølgning på GUI standard. Opstilling af krav til brugervenlighed og opfølgning på dem.

  • Microsoft Business Solutions: Test af brugervenlighed.

  • Samdata: En række foredrag for medlemmer og på handelsskoler. 

  • AOF: Kursus om brugervenlighed i e-learning.

  • Danske Sprogseminarer: Afholdt kurser om brugervenlighed.

  • Jakob Nielsen, Nielsen-Norman Group: Afholdt en række avancerede kurser om ekspertvurderinger og test af brugervenlighed i USA og Europa.

 

Kundeliste 2003, uddrag

  • I K E A: Test af brugervenlighed af I K E A websteder flere steder i Europa. Introduktion af brugervenlighed så I K E A medarbejdere selv kan udføre forebyggende brugervenlighedsarbejde.

  • H:S (Hovedstadens Sygehusfællesskab): Udarbejdelse af GUI standard

  • Erhvervs- og Selskabsstyrelsen: Test af websted.

  • Kolding Kommune: Test af websted. Søgeresultatanalyse.

  • Samdata: En række foredrag for medlemmer og på handelsskoler.

  • AOF: Kurser om brugervenlighed i e-learning.

  • SID: Brugerinterview i forbindelse med en større revision af et bestående, internt system.

 

Kundeliste 2002, uddrag

  • Jakob Nielsen, Nielsen-Norman Group: Rolf Molich har afholdt heldagskurser om "Advanced Usability Testing Methodology", ”Assess and Hone Your Usability Skills” og "E-Commerce Usability" som en del af Jakob Nielsens kursusvirksomhed i San Francisco og Sydney.

  • Jakob Nielsen, Nielsen-Norman Group: Test af brugervenlighed af en lang række Macromedia Flash websites som grundlag for NN/G rapporten ” Usability of Flash Applications and Tools - - Design Guidelines for Flash-Based Functionality on the Web”. Rolf Molich gennemførte 20 test i Berlin.

  • Jakob Nielsen, Nielsen-Norman Group: Test af brugervenlighed af en ny version af et websted for et multinationalt selskab i den finansielle sektor. Testene blev afholdt i Frankfurt, Milano og Zürich.

  • E|sense: Test af brugervenlighed af en række informationswebsteder. 

  • Nordea: Test af brugervenlighed af elektroniske prototyper af en række finansielle værktøjer. Rådgivning i designsammenhænge. 

  • TietoEnator: Sikring af, at et bestemt produkt bliver så brugervenligt og effektivt som overhovedet muligt. Arbejde med begrebsdannelse og indførelse af en testproces med brugere hos TietoEnator.

  • WorldRes: International test af hotelreservationssystem.

  • IT- og Telestyrelsen: Kursusrække.

  • Erhvervs- og Boligstyrelsen: Test af websted.

 

Af pladsmæssige grunde har vi udeladt kundelisten for perioden 1993 - 2001. Kontakt os hvis du vil have en mere omfattende kundeliste.

 



Case: H:S (Hovedstadens Sygehusfællesskab)

DialogDesign har arbejdet sammen med H:S siden 2004. Vi har bistået H:S med at sikre gode brugergrænseflader for EPJ (Elektronisk Patient Journal), bl.a. gennem følgende aktiviteter:

·      Opstilling af målelige krav til brugervenlighed

·      Opfølgning på krav til brugervenlighed

·      Udarbejdelse af GUI standard, som indgik i kontrakter med underleverandører

·      Udarbejdelse af Standard for hjælp, som indgik i kontakter med underleverandører

·      Opfølgning på GUI standard, bl.a. ved at gennemgå leverandørens prototyper på skærmbilleder så tidligt som muligt

·      Jævnlig revision af standarder på baggrund af ønsker fra H:S og H:S' underleverandører

·      Træning: Kommentering af test af brugervenlighed udført af H:S' medarbejdere

·      Udarbejdelse af rapport med problembeskrivelser og forbedringsforslag på baggrund af test af brugervenlighed udført af H:S' medarbejdere

H:S har dermed gjort en stor indsats for at forebygge brugervenlighedsproblemer snarere end at finde dem med test.

 



Hjem    Om brugervenlighed    Produkter    Aktuelt    Bøger    Om DialogDesign