Dialog Design DialogDesign ved Rolf Molich English English Dansk Dansk
DialogDesign, Skovkrogen 3, 3660 Stenløse, Denmark, dialogdesign@dialogdesign.dk, +45 4717 1731
Produkter Aktuelt Bøger Om DialogDesign
De fem gyldne regler Designregler Testrapporter Artikler CUE (Comparative Usability Evaluation) Nyttige links

Artikler

DialogDesign blander sig i debatten. Klik på en titel og download i pdf-format

Kronikker i Computerworld

Den gode, den onde og den skødesløse (50 KB)

Kronik 19. august 2005 med efterfølgende diskussion.
”Sikkerhed må aldrig blive så besværlig, at det virker som om det er brugeren der er fjenden.”

Kejserens fem netkroner til biblioteket  (19 KB)

Kronik 7. december 2001
Bedst på Nettet er en vurdering af offentlige websteder med tilhørende prisuddeling. Desværre er projektets målemetoder fejlbehæftede, og projektet formidler sine budskaber dårligt.”

En @bsurd historie  (11 KB)

Kronik 26. Marts 1999
”Der skal en tålmodig kunde til at handle på nettet: Hvis jeg siger noget forkert bliver min indkøbskurv tømt, eller jeg risikerer at blive smidt ud af butikken.”

Pas på ’Stealth’-udviklerne  (11 KB)

Kronik 22. Maj 1998
”Designere har oplevet, at de ikke kunne kende det færdige system, efter at det havde været hos programmøren. Han havde nemlig redesignet hele systemet, mens han kodede det. ”

Frihedskæmperen  (11 KB)

Kronik 7. Juni 1996
”Brugere foretrækker det trygge og velkendte – selv om det måske er kedeligt! Derfor er løsninger, der er baseret på en ”kedelig” standard bedre end geniale improvisationer, der ikke overholder standarden.”

Den flotte, den nemme og den virk’li’ nyttige  (29 KB)

Kronik 31. Marts 1995
”Så længe en dialog er nyttig, er brugere parat til at tolerere meget. Omvendt kan flotte vinduer, kort indlæringstid og effektivitet ikke redde en unyttig dialog.”

Har du set en bruger græde? (11 KB)

Kronik 14. Januar 1994
”Edb-konstruktører bør behandle katastrofer i brugergrænseflader lige så ydmygt og seriøst som f.eks. systemnedbrud.”





Sagt om brugervenlighed

Hopefully, we can learn by other folks mistakes before we make them ourselves. It is bad enough to reinvent the wheel but we would like to skip the reinvention of the triangular wheel, the reinvention of the square wheel, and get right to the reinvention of the 13 sided wheel and go from there. 

-- John Ward

If the client demands a flaming goat walk across the screen, we can strongly advise against it and explain why. If they still demand the flaming goat, then we're going to give them a flaming goat, since they're paying us to build what they want.

-- Anonymous, quoted by
Loren Phillips




Hjem    Om brugervenlighed    Produkter    Aktuelt    Bøger    Om DialogDesign